У наше життя приходить радість, коли є чим зайнятися, є кого любити і є на
що сподіватися.(Віктор Франкл)

Привіт, я - Наталія і в моє життя прийшла РАДІСТЬ...

вівторок, 25 лютого 2014 р.

Вінтажні "розкопки"

Привіт красуні!!!
Давно я  "не виходила в ефір" :))
Вирішила про сумне не писати.... всі ми знаємо , що робиться у нашій країні... Сум і тривога у серці не давали навіть дихати ,а про творчість я мовчу... Все - мовчу , ви ж "стукаєте до мене в двері" за чимось хорошим, добрим і радісним.

Руки навіть забули , як на кнопочки нажимати ;))
Почну з того, що я захопилась.... "розкопками" :))  - вивченням-читанням про "стареньке".
 Яке? - зараз розповім.


Я беру участь в СП від Скрапоголіків, де ми разом практикуємось у різних стилях скрапу, і , коли вийшов  2-й етап , я остаточно заплуталась де  РЕТРО , а де  ВІНТАЖ  ( в завданні ми створюємо роботу в одному з цих стилів , а  обов'язковим елементом є предмет з  життя і побуту обраної епохи).
За цими стилями ховається стільки цікавого!!! Зізнаюсь, і вінтаж і ретро - для мене повністю чужі , я їх ніколи не розуміла і не сприймала, але як почала копати...одним словом - я зі своєю лопатою ;) зараз стою тільки на малому клаптику величезного поля історії, моди, подій, культури і творчості минулого...
 По- перше я хотіла розібратись "хто є хто" і знайти щось таке, що змусило б мене полюбити хоча б один зі стилів ( без останнього факту папірці в мене ніколи не складаються:)


ХТО є ХТО?
Вінтажна річ може називатися такою, якщо вона була зроблена в минулому поколінні і виражає собою модні тенденції свого часу, це "писк моди" минулих років, це найвідоміші, знакові предмети певної епохи.
Усі речі "по которым сходили с ума" дівчата 20-х, 30-х, 40-х і поч. 50-х рр. можна сміливо назвати вінтажними. Те, що було після ( в тому числі pin-up) - це ретро (50-80-ті).

Щоб розкласти " все  по полочкам" я почала не з 20-х, а нище - з Прекрасної епохи
 "Belle epoque" (1890-1914).
Саме в цей час в Америці  було створено новий символ жіночої краси.
Ну як таке можна пропустити?
Однією з найвпливовіших жінок в цей час була не жінка з плоті і крові , а та, що зійшла з малюнків  Чарльза Дана Гібсона .
 Це були не просто чорно-білі  малюнки, це був новий символ жіночої краси. Гібсону вдалось намалювати таку звабливу дівчину , що протягом 20 років( до 1-ї світової війни ) вона була всезагальним ідеалом.
Річ у тому , що наприкінці 19-20 ст. "вікном у світ" для людей були журнали , з яких приходили модні фасони, манера поведінки , кулінарні рецепти, поради ....
 В 1890 році в одному з журналів  з'явилась  "Gibson Girl" , образ якої став  настільки популярним , що  друкувались плакати,реклама,листівки в стилі Гібсона,  в магазинах продавались скатертини, сувенірні ложки, ширми та ін. з зображенням  його красунь.
 
 
Що ж зробило її такою популярною?
Модним став силует "пісочний годинник".
Дівчина Гібсона була худою,з пишними грудьми ,тонкою талією і широкими бедрами ( такий же ідеал 50-х - жінка в стилі pin up). Хвилясте волосся , зібране у високу  зачіску, довга шия і великі очі...
 Головне те , що художник зображав нову жінку: спортивну, модно одягнену ,відкриту і різносторонню , рівну за статусом чоловікам ( зароджувалась жінка - емансіпе ). Такий образ влучно відображав настрої жінок тих часів ( рух суфражисток - я їх називаю давніми предками феміністок- теж зародився в ці роки).
Гібсон і сам писав , про те, де він взяв "Gibson Girl" : " Я бачив її на вулицях, я бачив її в театрах, я бачив її в церквах. Я бачив її всюди... Цей тип створила країна..."
Думаю, що такий інтерес підтримувався ще й тим , що зображення дівчат були "живими" - вони були частиною цілого сюжету , шаржу, де було показано реакцію суспільства на емансиповану жінку, її сміливі вчинки (за стандартами того часу) та те, як чоловіки втрачають голови від її краси та жіночності.
                                                         Ці мужчинчики готові
                                               навіть дарево посадити " правильно" :))
 
Ще більше сюжетів з коментарями до них дивіться тут
 
Цікаво, що в цей час був ще один художник краси і розкоші , який продовжив стиль Гібсона, але не пером і чорнилом,  а кольоровими фарбами.
Так з'явилися  "Дівчата Фішера" .
Харрісон Фішер з 1913 по 1934  створював майже кожну обкладинку журналу "Cosmopolitan" , 
журнальчик теж народився в цю епоху!!! ( 1886 року)
 
Ось як виглядали одні з перших обкладинок журналу:
                                                          ( порівняйте з сучасними :))



 
Якщо когось цікавить, хто з двох художників, які працювали з одним образом, був популярнішим і чому, заходьте сюди
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
Тепер плавно :))) перейду до своєї роботи .
Образ таких красунь надихнув мене на створення листівочки в стилі ВІНТАЖ.
А предметом, що характеризував епоху "Belle" ,а саме її кінець, були капелюшки величезних розмірів, які називали "бельевыми корзинами", вони були переповнені декором. Багата колекція таких витворів мистецтва зібрана тут .
 ( Лайнер "Титанік" теж належить до символів епохи , тому можна переглянути фільм з Леонардо Дікапріо,де можна побачити капелюшки, фасони суконь,прикраси,зачіски, поведінку головної героїні,яка показувала настрої жінок таго часу, та ін.) 
 І , звичайно, вуличний ліхтар - символ того, що саме наприкінці 19 століття винайшли електроенергію, і на зміну газовим вуличним ліхтарям прийшли ліхтарі з електричними лампами !!!!
Напис теж символічний , бо ця епоха відкривала перед жінкою нові простори, започаткувала новий образ жінки , який знайшов своє продовження після Першої світої війни , у 20-ті .....



Квітку я зробила з "зістарених" в каві акварельного паперу та бабовняної тканини.

А це біленьке яблучко - зовсім не яблучко ! Це цибулька! І не проста, а з коктейлю Чарльза Гібсона: його улюбленим напоєм було мартіні з джином і маринованою цибулькою( замість оливок і лимонної цедри).

 
Листівку додаю до 2-го етапу  СП  Скрапоголіків
 
і до завдання від  Belle Fleur "Вінтаж"
 
І до завдання від  Модное хобби
 
 
Ну і текстище сьогодні!!!!
За усі дні :))))
Па!
Сподіваюсь, вам було цікаво :)
 
 
 

 




.

12 коментарів:

  1. Надзвичайно цікава стаття! Дізналася для себе багато нового. Листівка теж дуже сподобалася, особливо квіточки!!! З нетерпінням чекаю на наступні статті. Коли читаю твій блог - відпочиваю душею!

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую, Катюся!!! Мені дуже приємно :)))

    ВідповістиВидалити
  3. Очень красивая открытка:) Спасибо за участие в СП от блога "Скрапоголики"!

    ВідповістиВидалити
  4. Наталья, открыточка получилась очень красивая! Безусловно винтажная, хотя не хватает немного состаренности некоторых элементов. Есть некоторое несоответствие новеньких розовеньких цветочков, розовой несостаренной подложки и состаренных других элементов)) приятно будет видеть Вас и в следующих этапах проекта "Делаем СТИЛЬно!" от Скрапоголиков, удачи!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Спасибо за критику , она безусловно нужна , когда открываешь для себя новый стиль... Я только учусь :))
      Спасибо Елена! Буду пробовать еще :)

      Видалити
  5. Какая прекрасная открытка получилась) Особенно хороша цветочная композиция! Удивил меня лучок)) Не знала такого интересного нюанса) Спасибо за участие! Удачи вам в Belle Fleur! ;)

    ВідповістиВидалити
  6. Очень красиво! Такое сочетание оттенков, делает работу очень нежной.
    Спасибо от Belle Fleur!

    ВідповістиВидалити
  7. Відповіді
    1. Спасибо , Катя!
      Да, "цибулька", которая впитала алкоголь и вместе с коктейлем попала в организм , безусловно радует :)))

      Видалити